Recenze W3 reign of chaos
11. 6. 2006
Warcraft III: Reign of Chaos
Asi nemá cenu nějak detailně pitvat vývoj Warcraftu III: Reign of Chaos, hry, na kterou se čekalo už několik let a od níž si každý sliboval, že bude pořádnou peckou. Blizzard totiž vždycky dělal jen skvělé hry, ať už to byly oba díly Diabla, nebo RTS Starcraft či Warcraft. Počátky této série najdeme v roce 1995, kdy vyšel prvý díl Warcraft: Orcs and Humans, který sice byl kopií Duny 2, ale obrovskou oblibu si získal především díky multiplayeru. I pokračování Warcraft 2: Tides Of Darkness excelovalo hlavně v multiplayeru a také v editoru map a SVGA grafice. Po vydání Warcraftu 2 Blizzard začal pracovat na budoucím hitu Starcraft a před několika lety, po jeho mega úspěchu, Blizzard oznámil vývoj Warcraftu III. A je zázrak, že konečně vyšel.
Od Warcraftu III se zpočátku očekávalo hodně - třeba to, že bude revoluční, a že bude opravdová pecka. Revolučnost vzala za své, když se Blizzard rozhodl překopat herní systém a RPS (role-playing strategy) nahradil „obyčejnou“ realtimeovou strategií s RPG prvky. I další novinky a nápady, odlišné rasy nebo přítomnost hrdinů, postupem času jaksi zobyčejněly a Warcraft III v podstatě nabízí totéž co většina již dříve vydaných RTS. I přesto je však Warcraft III velmi povedený kousek.
Warcraft III: Reign of Chaos